W wyniku oszustwa 47-latek stracił blisko 14 000 złotych
Do Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie zgłosił się 47-latek, który padł ofiarą oszustów.
Mężczyzna na jednym z portali społecznościowych znalazł ogłoszenie o pracę, na które postanowił odpowiedzieć. W rozmowie z ogłoszeniodawcą 47-latek uzyskał informację dotyczące wymagań i warunków pracy. Rozmówca poprosił mężczyznę o podanie numeru telefonu, numeru PESEL, zadłużenie, oraz w jakim banku posiada konto.
Po chwil pokrzywdzony otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował mężczyznę, że ktoś usiłował zaciągnąć kredyt posługując się jego danymi, który w części były nieprawdziwe, dlatego kredyt nie został udzielony. Rozmówca przekazał, że konto mężczyzny zostało zablokowane i zaproponował przelanie środków znajdujących się na rachunku na bezpieczny rachunek. 47-latek zgodził się i wykonał kilka przelewów w wyniku czego stracił blisko 14 000 złotych.
Już po fakcie mężczyzna zatelefonował do swojego banku, gdzie postanowił zweryfikować pracownika, który do niego dzwonił. W ten sposób dowiedział się, że został oszukany.
Jak się chronić przed oszustami?
- wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie! Pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie proszą o przelanie środków na inne konta.
- Nie podawaj danych logowania do bankowości – pracownicy banku nigdy nie proszą o login, hasło ani kody SMS.
- Zachowaj spokój i zweryfikuj informację – w razie wątpliwości rozłącz się i zadzwoń do banku na oficjalny numer.
młodszy aspirant Anna Chuszcza