Oszustwo metodą ,na pracownika banku. Mieszkańcy Krasnegostawu stracili 5000 złotych
39 – letnia mieszkanka Krasnegostawu wczoraj złożyła zawiadomienie, z treści którego wynika, że do jej męża, zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym mają wspólne konto. „Konsultant” poinformował, że doszło do próby włamania na ich konto. Następnie 40-latek otrzymał drugi telefon. Rozmówca miał być pracownikiem firmy pożyczkowej. Ostrzegł mężczyznę, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jego dane. Po tej rozmowie ponownie zatelefonował „konsultant” i zaproponował krasnostawianinowi, że może ustrzec się przed oszustami. Wystarczy jedynie przelać pieniądze na inne, wskazane konto bankowe.
Niestety 40-latek uwierzył oszustowi i wygenerował sześć kodów BLIK, które podał swojemu rozmówcy, a następnie zatwierdził. Szczęśliwie jedynie pięć z sześciu transakcji zostało zrealizowanych z uwagi na limit dzienny ustawiony dla transakcji BLIK. Tym sposobem pokrzywdzeni stracili 5000 zł.
Sprawę wyjaśniają funkcjonariusze i apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej, przelania środków z konta na inne konto czy podawanie danych do logowania.
Pamiętajmy, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości możemy sami skontaktować się z przedstawicielem naszego banku i dokonać wszelkich ustaleń.
starszy sierżant Anna Chuszcza